.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعترافات جالب ابطحی در دادگاه

محمد علی ابطحی با بیان اینکه " موسوی جریان اصلاح طلب را نمی پذیرفت و فکر می کرد چون طرفدار خط امام است ، پیروز خواهد شد" گفت: احزابی مانند مشارکت، از افرادی از جناح کبوترهای امریکایی برای ارتباط و گفتگو با کبوترهای ایرانی به عنوان اصلاح طلب دعوت و گفتگو کردند.

به گزارش مهر، محمد علی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز و معاون سید محمد خاتمی در دولت وی روز شنبه پس از برگزاری دادگاه رسیدگی به متهمان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: با مشارکت 40 میلیونی مردم در این انتخابات کشور می توانست در جایگاه خیلی خوبی قرار بگیرد و فضای بسیار خوبی در کشور به وجود آید و یکی ازمقتدرترین و صاحب نام ترین کشورهای منطقه و جهان از نظر دموکراسی باشد اما این گونه نشد.

ابطحی گفت: متاسفانه رفتاری که از جانب میرحسین موسوی و شخصیت های بزرگی مانند هاشمی و خاتمی پس از انتخابات به وجود آمد در نهایت به ایجاد ناامنی و آسیب دیدن مردم منجر شد.

وی شجاعت در طرح دیدگاه ها را مهم تر از فعالیت سیاسی خواند و افزود: از اینکه شجاعتی پیدا کردم که می توانم دیدگاه هایم را بیان کنم خوشحالم.

ابطحی اضافه کرد: موسوی از ابتدا توهماتی داشت که بعد از انتخابات شکل جدی به خود گرفت و یکی از آنها اعلام ریاست جمهوری اش قبل از اعلام نتایج انتخابات بود.

وی گفت: اقدام بدتر موسوی تاکید بر تقلب در انتخابات با وجود فاصله 11 میلیونی در انتخابات بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: اصلاح طلبان قبل از انتخابات تاکید داشتند که تقلب در ایران حداکثر یک تا یک و نیم میلیون امکان پذیر است و در زمان انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری نیز فاصله 500 هزار رأی میان کروبی و احمدی نژاد را تخلف عنوان کردند نه تقلب.

ابطحی گفت: اینکه فردی تقلب 11 میلیونی را به جامعه القا می کند، نشانه نشناختن تقلب است.

وی افزود: پیش از انتخابات موسوی را به عنوان هندوانه سربسته ای معرفی کردم و توهمات وی در زمان انتخابات و پس از آن و دامن زدن به ناامنی در جامعه علت آن بود.

وی با بیان اینکه از هاشمی به علت انتقام گیری از احمدی نژاد و نیز از سید محمد خاتمی به علت همنوایی و همصدایی با موسوی با توجه به شناختی که از قدرت نظام و رهبری داشت گله مند است ، گفت: به عنوان یک عضو جریان اصلاح طلب معتقدم که در انتخابات گذشته کارهای بزرگی شد ، اما خطاهای بزرگی نیز صورت گرفت.

ابطحی افزود: معتقدم که خاتمی حق نداشت همه جریان بزرگ و تاریخی اصلاح طلب را پای موسوی قربانی کند.

وی اضافه کرد: موسوی جریان اصلاح طلب را نمی پذیرفت و توهم اینکه چون طرفدار خط امام است و به این علت پیروز انتخابات خواهد شد یکی دیگر از توهمات این نامزد انتخاباتی بود.

ابطحی با اشاره به جایگاه حفظ نظام در اندیشه امام راحل که آن را اوجب واجبات می دانستند گفت: در چنین شرایطی کسی که خود را طرفدار جریان خط امام می داند نباید کاری کند که نظام دچار چنین آسیب بزرگی شود.

وی افزود: اگر اقتدار مقام معظم رهبری نبود و اعلام نمی کردند که در این زمینه یک قدم عقب نشینی نمی کنند، مثلث ناامنی عراق، ایران و افغانستان در منطقه شکل می گرفت.

به گزارش مهر، ابطحی گفت: شرایط خطیری را تحت رهبری آیت الله خامنه ای پشت سر گذاشته ایم و از ایشان به علت مدیریت چنین شرایطی قدردانی می کنم.

وی افزود: اگر به جای موسوی بودم 13 میلیون آرایی را که با امید به وی داده شده بود در چنین فضایی مصرف نمی کردم بلکه آن را برای افزایش فضای دموکراسی و زنده شدن امید در جامعه به ویژه جوانان مصرف و پس از اعلام اختلاف 11 میلیونی پیام تبریکی در این زمینه صادر می کردم.

ابطحی گفت: اکنون تعدادی از آن رأی دهندگان به آشوبگران تبدیل شده اند ، در صورتی که رأی آنان جزو آرای افتخارآمیز 40 میلیونی است.

وی ابراز امیدواری کرد جریان نخبگان کشور تجربه بدی را که در انتخابات اخیر از خود نشان داد اصلاح کند زیرا مردم بر این باورند که حاکمیت یکپارچه و جدی در سایه ارشادات مقام معظم رهبری می تواند کشور را از خطرها نجات دهد.

ابطحی گفت: امروز با خوشحالی احساس می کنم که از کنار این خطر بزرگ با رهبری مقام معظم رهبری عبور کرده ایم و عبور از این شرایط نشانه جایگاه رفیع رهبری در ایران است.

ابطحی گفت: اینکه دیدگاه شخصی با گذشته اختلاف پیدا کند و شجاعت مطرح کردن آن را داشته باشد، گام مثبتی است.

پس از این سخنان ابطحی که مشابه اظهارات وی در جلسه دادگاه بود وی به سئوال چند خبر نگار داخلی پاسخ گفت .

مشاور کروبی در انتخابات در پاسخ به این سئوال که چه موضوعی باعث شده است در این مدت کوتاه به این نتایج برسید و برخی مسائل را بیان کنید ؟ گفت به تکرار این جمله پرداخت که " در خصوص مسئله انتخابات شعار تقلب شعاری بود که بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات مطرح شد."

وی افزود: این موضوع تغییر جهت نیست بلکه یک اشتباه بزرگ است که از طرف نخبگان سیاسی شکل گرفت و ما نیز در فرصت چندروزه و کوتاهی آن را تکرار و بر آن تاکید می کردیم.

ابطحی گفت:‌ این موضوع اشتباهی بود که ضربه های بزرگی به کشور زده است.

البته یک تخلف من این بود که در راهپیمایی به معنای همراهی با آقای کروبی شرکت کردم و تخلف دیگرم این بود که در وبلاگم قسمتی را هم به تخلفات انتخاباتی اختصاص دادم که البته اینها را به عنوان اشتباه می پذیرم.
وی اضافه کرد: من هم اکنون نیز خود را جزو جامعه اصلاحات می دانم و از بسیاری از مسائل مثبتی که انجام داده است، دفاع می کنم و در عین حال از مشکل آفرینی هایی که جریان اصلاحات در انتخابات اخیر داشته است انتقاد دارم.

ابطحی گفت: دیدگاه ما در خصوص همه جریان ها، دیدگاه روشنی است و اندیشه متوقف شدنی نیست.

ابطحی گفت: ما آنچه را در جریان انتخابات شکل گرفت و تبدیل به آشوب شد، مورد نقد قرار می دهیم.

وی افزود: بخشی از این دیدگاه ها را در این دوران به آن رسیدیم و بخش دیگری از دیدگاه های ما مربوط به گذشته است که شجاعت طرح آن را نداشتیم ولی الآن داریم.

وی گفت : اگر چه اصل زندان بد است اما زندان ما زندانی نبود که در آن مشکلی احساس کرده باشیم.

محمدعلی ابطحی در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سئوال که " آیا شما تحت شرایط زندان این اظهارات را بیان می کنید؟" گفت : در زندان زندگی عادی داشتیم، بازجویان بسیار با فهم و مودب بودند و زندان چیزی نبود که حتی اگر قرار بود دو ماه بیشتر بمانیم اتفاقی بیفتد.

وی اضافه کرد: من خودم را جای کسانی که مدیریت امنیت کشور را دارند می گذارم و می بینم ما خطاهایی را مرتکب شده ایم.

ابطحی افزود: البته یک تخلف من این بود که در راهپیمایی به معنای همراهی با آقای کروبی شرکت کردم و تخلف دیگرم این بود که در وبلاگم قسمتی را هم به تخلفات انتخاباتی اختصاص دادم که البته اینها را به عنوان اشتباه می پذیرم.

وی اضافه کرد: البته زندان دلیلی نیست که ما به این جمع بندی رسیده باشیم بلکه ممکن است زندان فرصت این جمع بندی را فراهم کرده باشد.

ابطحی گفت: نگرانی ویژه ای از نظر شخصی در زندان نداشتم و تصورم این است که بسیاری از دوستانم که الان اینجا نیستند از نظر مبانی دیدگاهی با ما تفاوتی ندارند اما شاید به آن نقطه جسارت بیان نرسیده باشند ولی در محتوا با هم هم‌نظریم.

وی افزود: واقعیت این است که ماجرای من در این ماجرای انتخابات شفاف تر است زیرا قبل از انتخابات هم از آقای موسوی طرفداری نکردم و از توهمات و دیدگاه های او انتقاد داشتم و در جلسات مختلف هم بیان کردم.

ابطحی گفت: اما نقدها به جبهه اصلاحات به ویژه در مسئله تقلب است که از آن به عنوان پاشنه آشیل برنامه ریزی استفاده شده است.

وی افزود: تقلب اسم رمزی برای همه این آشوب ها بود و این را از قبل هم اعتقاد داشتم که این توهمات در موسوی وجود دارد.

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: دلبستگی جریان های اصلاح طلب به گروه‌های سازمانده براندازی نرم در سه، چهار سال پیش اشتباه بزرگی بود.

در ادامه نشست خبری محمدعلی ابطحی، خبرنگاری پرسید: برخی گروه های اصلاح طلب با حرکت زیگزاگی در ظرفیت قانونی نظام با گروه های برانداز تعامل داشتند توضیح شما در این باره چیست و اهداف و نتایج این همکاری ها چه بود؟

ابطحی گفت: دلبستگی به جریان های خارجی می تواند آسیب زیادی وارد کند که برخی احزاب اصلاح طلب چنین دلبستگی هایی داشتند.

وی افزود: نمونه این ارتباطات جلسات عماد باقی در دوبی برای آموزش نوعی مسائل مربوط به ایران بود که بسیار قابل توجه است .

ابطحی گفت: همچنین احزابی مانند مشارکت، از افرادی از جناح کبوترهای امریکایی برای ارتباط و گفتگو با کبوترهای ایرانی به عنوان اصلاح طلب دعوت و گفتگو کردند که قابل توجه است.

این فعال سیاسی افزود: البته ابزار براندازی نرم با گذشته تفاوت یافته و اکنون دستگاه های ارتباطی نوین تعیین کننده ترین ابزار است.

این عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: بی بی سی فارسی برای انتخابات راه اندازی شده بود در حالی که هشت سال پیش باید دهها نماینده در جاهای مختلف استخدام می کرد و ابزارهای ارتباطی متفاوتی اجاره می گرفت تا چند دقیقه کوتاه مطلب مخابره کند.

وی افزود: اما اکنون در همین شبکه از طریق تلفن همراه عادی این امکان وجود دارد که تصاویر قابل پخش برای شبکه ارسال شود.

ابطحی ابراز امیدواری کرد در آینده جریان های سیاسی در درون جامعه احساس کنند که همه نیازهای فکری خود را بدون دلبستگی به جریان های خارجی تامین می کنند.

محمد علی ابطحی گفت: در زندان هم که باشم عضو نظام جمهوری اسلامی هستم.

وی گفت : به علت انتقاد از اصلاح طلبان دهها بار جلوی من را در زمان تبلیغات انتخاباتی می گرفتند و نخستین عنوانی که به میرحسین موسوی لقب داده شد، عنوان هندوانه دربسته من بود.

وی گفت: مسئله انتخابات قابل بازگشت نیست و درباره اصلاحات نقدهایی را داشته ام که ممکن است آنها در آینده پررنگ تر و جدی تر شود.

ابطحی گفت: اکنون برای بیان دیدگاههایم جسارت و شجاعت پیدا کرده ام و این اقدام مهمی است.

عضو جبهه اصلاحات افزود: براساس باورهایی که همواره به آن معتقد بوده ام منتقد درون نظام هستم.

وی گفت:‌ زمانی که در زندان به سر بردم به این فکر می کردم که نخستین مقاله ای که در وبلاگم پس از آزادی خواهم نوشت این خواهد بود که علیرغم زندان رفتنم عضویت در نظام را از افتخارات خود می دانم.

ابطحی همچنین در بخش دیگری از سخنانش موسوی، هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی را اضلاع مثلث حامی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری دهم معرفی و اضافه کرد: تا روز دوشنبه ای که دستگیر شدم آنان همچنان از وقوع تقلب در انتخابات با دلایل متفاوتی حمایت می کردند.

ابطحی افزود: علت حمایت موسوی از تقلب در انتخابات در بهترین شکل آن نشناختن جامعه و اینکه وی چیزی برای از دست دادن نداشت، بود.

وی گفت: در حالی که موسوی در این عرصه چیزی برای از دست دادن نداشت اما جمهوری اسلامی ایران خیلی مسائل را برای از دست دادن داشت.

ابطحی افزود: سید محمد خاتمی اقتدار امنیتی و انتظامی کشور و مهمتر از آن رهبری را در ایران می شناخت اما در عین حال در مسئله تخلف در انتخابات از موسوی حمایت کرد و این اقدام نوعی خیانت به جامعه است.

وی افزود: هاشمی رفسنجانی نیز در این قضیه در موضع انتقام گیرانه بود که بخشی از آن متوجه احمدی نژاد و بخش دیگر نوعی انتقام گیری و مقاومت در برابر رهبری بود که نمونه آن نامه وی به رهبری است.

وی افزود: پیروزی نامزد اصلاح طلب در انتخابات اخیر به معنای محدود کردن رهبری بود زیرا اصولگرایان از رهبری حرف شنوی و تاثیرگذاری دارند و تاییدات رهبری در چهار سال گذشته بیانگر این مسئله است.

ابطحی گفت:‌ آنچه در ذهن جامعه بین المللی شکل گرفته این است که اگر در انتخابات ایران اصلاح طلبان بتوانند پیروز شوند رهبری را یک گام به عقب می برند و با این پیروزی رهبری تضعیف و حداقل در ذهن طراحان انتخابات به انزوا کشیده خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.